"SKILL 2" kerékpárostechnikai-edzéssorozat

létrehozva: 2016.05.04

A "SKILL 1" tanfolyam alapgyakorlatainak elsajátítása után a következő lépcsőben tovább csiszoljuk a technikádat, most már több edzésértékű közös kerékpározással egészülhet ki a program. Röviden: a SKILL 1 folytatása

„Skill 2” országúti kerékpáros edzéssorozat

A "SKILL 1" tanfolyam alapgyakorlatainak elsajátítása után a következő lépcsőben tovább csiszoljuk a technikádat, most már több, edzésértékű közös kerékpározással egészülhet ki a program. Röviden: a SKILL 1 folytatása

A SKILL 1-gyel ellentétben van már némi kerékpározás-/edzésértékük is ezeknek a reggeli megmozdulásoknak. Ne hagyd ki a reggelit indulás előtt! Továbbra is a biztonságos kerékpározás van fókuszban, a „skill1”-hez képest nagyobb hangsúlyt kap a bolyban tekerés, egymáshoz igazodás. A forgalmi szituációkat is bolyként gondolkodva fogjuk elemezni.
  Nincs 0. alkalom, egyből bekezdünk! Az első edzés annyiban különbözik a többitől, hogy a Gellért térről együtt megyünk ki a tóvárosi gyakorlópályához. Az első alkalommal ezért 6:30-kor találkozunk, a rá következő edzéseken 7.00-kor, természetesen reggel!

1. Alkalom: kanyarvétel (Gellért térről megyünk 6:30kor)
Találkozó Gellért téren a szálló előtt 6:30-kor. Ne késs! Kb. 7-re érünk ki Tóvárosba.
Egyetlen kanyarban kezdjük a gyakorlást, mindent újra átveszünk, amit korábban már a kanyarvételről elmondtam. Kijavítjuk a hibákat, majd egy lendületes kanyarokból álló körpályát járunk be. Mindent elmondok, amit tudni kell : áttételválasztás, ideális ív, féktáv, úthibák, testtartás. Megyek mindenki előtt. A következőket fogom kiabálni: SZÉLRE, PEDÁLON, LASSÍT, ENGED, RÁ, ELŐRE NÉÉÉÉÉZZZ! Az időzítést + a megfelelő ív- és tempóválasztást próbálom ezzel segíteni. Nem szeretném, hogy bárki túlvállalja magát a tempót illetően, most is a magabiztosság és ez által a biztonság a legfőbb célunk!

2. Alkalom: kanyarvétel (Tóváros lakópark 7:00)
Kint találkozunk a gyakorlópálya helyszínén 7:00-kor. Ha szimpatikus volt az előző heti menetrend, kijöhettek együtt is!
Ennek a gyakorlópályának szeretnék még egy teljes alkalmat szánni. Újfent megbeszéléssel kezdünk, majd megyek mindenki előtt. Ezt követően megyek mindenki mögött is, és megbeszéljük a hibákat. Az időnk lejártáig fogunk kőrözni a pályán és hibákat javítani. Fejben legyetek frissek, amennyire lehet, készüljetek rá az edzésre (idézzétek fel magatokban a pályát és a tudnivalókat)!

1. Alkalom: egyensúlyi és páros gyakorlatok (Tóváros lakópark 7:00)
    Kint találkozunk a gyakorlópálya helyszínén 7:00-kor.

A „skill 1”- ből ismert egyensúlyfejlesztő gyakorlatokkal melegítünk be, ezzel fel is mérhetjük a kora reggeli képességeket. A bemelegítés nagyon jó előjelzője lesz az esetleg felmerülő nehézségeknek. Párokban fogunk dolgozni! Azt fogom kérni, hogy senki ne vállalja túl magát, de mindenki maximális figyelemmel próbálkozzon! A párok cserélődnek, igyekszem én is mindenkivel gyakorolni. Edzés végén együttes alakzatban is kerékpározunk: párosával, sorban. A bolyban elkövethető legtipikusabb hibákat megbeszéljük és mi nem követjük el!

4 Alkalom: bolyozás (10es út fél-holtág 7:00)
A 10es számú út 3km hosszú csendes forgalmú szakaszán fogunk együtt gyakorolni. Az előző heti párban végzett gyakorlatokkal kezdünk bemelegítésként. Megbeszéljük itt is a pálya sajátosságait, és a boly számára adódó forgalmi helyzeteket. Az egyenes szakaszokon az alakzatot tartva (páros sor) gyakoroljuk a megszokott dolgokat: összeérés, fékezés-továbbindulás, váltott vezetés. A visszafordító kanyarokban bontjuk az alakzatot, több figyelmet fordítunk a forgalomra, de egy tempóval, összetartozó boly látszatát megőrizve, egyenletes íven fordulunk vissza. Ezt az edzést tartom a legnehezebbnek, de közös odafigyeléssel jól meg tudjuk oldani!

5.Alkalom: hegyi körpálya (Pálvölgyi barlang bejárat 7:00)
Háromszög-pályán körözünk a Rózsadomb oldalában. A pályában van egy éles visszafordító kanyar, ahol a forgalmat is figyelni kell! A feladat összetett, de a jövőt illetően nagyon hasznosnak tartom! Nem a tempó a lényeg, hanem a kiszámítható mozgás és kommunikáció a többi bringás és a forgalomban résztvevők számára. A kanyar után a kiállva hajtást és az ülve körbehajtást fogjuk gyakorolni. Az átvezető szakaszban kicsit pihenünk, kiértékelünk. A pályában van szint, viszont akinek sok, az tud rövidíteni. Fékek, váltás legyen rendben! Műszaki segítséget az edzést megelőzően a Speed-Way kerékpárboltban tudunk nyújtani.

Csütörtök esti edzések
Köszönöm szépen az eddigi munkádat! Ha van kedved, a továbbiakban bekapcsolódhatsz a csütörtök esti edzésekhez, mely minden csütörtökön 18:30kor indul a Speed-Way kerékpárbolttól. Az edzés kötetlen kerékpározás jellegű, mindig ugyan azon az útvonalon: 40perc sík Budakalászra – Üröm – Rózsadomb – Szépjuhászné 20:20. Több ponton is lehet rövidíteni! A résztvevők igénye szerint kicsit gyakorolhatunk is a forgalommentes szakaszokon.