Cross vs. Gravel, avagy Merida Cyclocross vs. Silex

létrehozva: 2017.10.23

 A klasszikus értelemben vett versenykerékpárok térhódítása nagyban köszönhető egyre szélesedő felhasználhatóságuknak. Ma már nem csak az országúti versenysportban van létjogosultságuk, ellenben sokféle igényt elégíthetnek ki. Több kategóriájuk is alkalmassá vált arra, hogy az aszfaltburkolatot elhagyva, terepen is közlekedjünk, kiránduljunk, sportoljunk velük. Azonban azzal is tisztában kell lennünk, melyik típus pontosan mire való! 

Merida cyclocross silex

 

Sokan gondolnak úgy a cyclocross kerékpárra, mint egy mindenesre, pedig a cyclocross kerékpároknak van egy jól behatárolt felhasználási területe: természetes vagy épített pályán a lehető leggyorsabbak, leghatékonyabbak legyünk velük versenykörülmények között egy kb. 30-60 perces intervallumban. Ennek követekztében a jó cyclocross kerékpár ismérve a fordulékonyság, robbanékonyság, agilitás, terepakadályok könnyed leküzdése. A kialakítása és a váz geometriája is ehhez igazodik: rövid tengelytáv, alacsony és meredek homlokcső, magasabb középcsapágy pozíció. Ezek a tulajdonságok viszont mind hátrányt jelentenek, ha komfortos kerékpározás, túrázás a célunk. A gravel bike-ok a sokkal hosszabb felsőcsővel, a nagyobb tengelytávval és laposabb fejcsőszöggel magas komfortot képesek biztosítani, amit a karbon alapanyagok használata tovább erősít. Az alacsonyabb építésű középrész nagyobb stabilitást ad ezeknek a kerékpároknak, magasabb homlokcső a nagyobb komfort mellett további magabiztosságot és kezelhetőséget biztosít a meredek lefeléken vagy a technikailag nehezebb szakaszokon.

 

 

Az alábbi táblázatban látható, hogyan viszonyulnak egymáshoz hasonló méretű, cyclocross versenyzésre és egy túrázásra, gravel felhasználására szánt kerékpár vázgeometria adatai:



Ha meghatároztad, hogyan és mire használnád koskormányos géped, és kiválasztottad a stílusodnak megfelelő kategóriát;

itt találod a Merida Cyclocross kínálatát,  

itt pedig a Merida Silex palettát.