"RIDER-FIRST ENGINEERED™ - PERFECT PERFORMANCE NO MATTER YOUR SIZE"
A karbon vázépítési gyakorlatban a karbon szövetek típusa, rétegeinek száma, elhelyezési iránya és a ragasztási, hőkezelési metódus határozza meg a váz és a kerékpár viselkedését, karakterisztikáját. Egy jó karbonváz egyszerre könnyű, merev és komfortos.
De mi történik akkor, ha ezt a gondos munkával megtervezett vázat az átlagosnál nagyobb méretben készítjük el egy átlagnál magasabb, termetesebb „rider” számára? Ha nem változtatunk az eredeti terven, a kerékpárosunk a kívánalmak optimális egyensúlyához képest egy könnyű, de túlságosan rugalmas vázat kap, amellyel így elmarad a megcélzott teljesítménytől.
...és mi történik abban az esetben, ha ugyanez a szövetelhelyezés kisebb méretben formálódik vázzá és kerékpárrá? Az átlagosnál alacsonyabb és kisebb súlyú kerékpárosunk egy relatív nagyobb tömegű, a tervezettnél sokkal merevebb és kevéssé komfortos kerékpárhoz jut.
A Specialized ennek kivédésére vázméretenként optimalizálja a karbon elemek méretét formáját, vastagságát és darabszámát. Ez által biztos lehetsz benne, hogy a Rider-First Engineered™ metódussal minden vázméret esetén az elvárt, optimális egyensúlyhoz jutsz a súly/merevség/komfort tekintetében.
A tervezési munka eredményeként a közel 500 db karbonszövet elem a helyére kerül, és a váz így éri el a súly, merevség, komfort és kezelhetőség optimális egyensúlyát, a legkisebbtől a legnagyobb vázméretig. Egy Rider-First Engineered™ technológiával készült Specialized kerékpár XS-es és XL-es méretben is pontosan ugyanúgy viselkedik a felhasználója alatt.
Az alábbi Specialized kerékpárok készülnek Rider-First Engineered™ technológiával:
Specialized országúti kerékpárok
Specialized Tarmac és Women's Tarmac
Specialized Roubaix és Specialized Ruby
Specialized MTB kerékpárok
Specialized Epic és Women's Epic
Specialized Epic Hardtail és Women's Epic Hardtail