Diverge STR - Smoother is Faster!

létrehozva: 2022.11.24

Specialized Diverge STR

Több évtizedes tapasztalat és megannyi mérés után vitán felül áll, hogy az egyenetlen, durva terepen a csillapított és komfortos kerékpározás sokkal hatékonyabbá tesz! A beépített csillapítás lehetővé teszi a kerékpár jobb tapadását és könnyebb irányíthatóságát, míg a kerékpáros komfortosabban pedálozhat, a fáradás jelei sokkal később jelentkeznek. Az elöl korábban bemutatott és rendkívül hatékony, 20 mm mozgást engedélyező Future Shock mellé a hátsó, aktív csillapítás is megjelent az új Diverge STR kerékpárokon. A Future Shock technológia a „Suspend the Rider” jegyében működik, így a kerékpár hatékonysága nem csökken, a pedálozás erőátvitele veszteségmentes, míg a sportoló teste a maximális csillapítást és komfortot élvezheti.  

Specialized Diverge STR  

A rendszer hatékonyságát nem bonyolult elemek, összetett beállítási metódusok adják. A talaj, egyenetlen felület hatásait, ütéseit a nyeregvázcsőbe épített, rugóként szolgáló, méretezett csőelemek adják. A kerékpárhoz többféle merevségű rúd érkezik, így a kerékpár széles spektrumban beállítható a csillapítandó testsúlya és csillapítási érzékenysége szerint. Hogy ne egy egyszerű rugóként dolgozzon a rendszer, és ne lőjön ki minket a nyeregből, a visszaút csillapítása is megoldott, egy csillapító egység kerül beépítésre a Diverge STR felsőcsövébe. Mint minden csillapítási rendszeren, így itt is állítható a csillapítás mértéke, illetve a rendszer menet közben szenzitivitása is, amelyhez egy kis állító karocskát találunk a csillapító elemen. Ez a kar ment közben is könnyen kapcsolható.

Specialized Diverge STR

A hátsó csillapítási rendszer fejlesztése, a prototípusok építése 2017-ben kezdődött, így a végleges megoldás kialakítása 5 évet vett igénybe. A feladat legfontosabb eleme az volt, hogy a hátsó csillapítás során kézenfekvőnek tűnő és általános csillapításnak mondható fel-le mozgást alakítsák át olyan irányúvá, amely nem befolyásolja károsan a hajtási pozíciót. A kerékpárosok nagy része érzékeny, akár néhány mm függőleges pozícióváltozásra is a hajtási tengelyéhez képest, és egy 30 mm csillapítást és függőleges mozgást adó rendszer esetén olyan érzésünk is lehet a rugózás során, mintha kihúzták volna alólunk a kerékpárt. Ezért a függőleges irány helyett a súly lefelé és hátrafelé halad, nem pedig fel-le a nyeregcső tengelyén, így biztosítja a „Future Shock Rear”, hogy csillapítás közben is hatékonyan pedálozhass a nyeregben maradva. Ez igen nagy előny, ha nehéz, rázós terepen haladunk felfelé, mert nyeregben ülve pedálozhatjuk át ezeket a szakaszokat, nem kell kiállva tekerve, a hátsó kerék elpattogása mellett erőlködnünk.

Specialized Diverge STR

A „rugózást” biztosító csőelemek kiválasztásához egy táblázat nyújt segítséget, amely a testsúlyhoz hozzárendel egy alapértelmezett merevséget és beépítési pozíciót. A megfelelő merevségű rugózáshoz egyszerűen hozzáhangoljuk a csillapító elemet, és már csak egy menetpróba és esetleg egy finomhangolás vár ránk, és meg is vagyunk a rendszer beállításával, személyre szabásával. A megoldás egyszerűségét mutatja, hogy a váz itt is gond nélkül fogad Dropper Post-ot igény esetén, beépítése és működése nem okoz kompatibilitási problémát a csillapító rendszerrel. 

Specialized Diverge STR 

A Diverge STR kerékpárok geometriája megegyezik a párhuzamosan palettán tartott hátsó Future Shock Rear nélküli modellekével. Illetve ha a geometria adatokat böngészzük, észrevehetjük, hogy az STR modellek nyeregcső szöge 0,5 fokkal meredekebb, de ha az STR nyergébe beleülünk, és a hátsó rugó elkezd dolgozni, a kerékpár geometriája ugyanennyi fokot változik, és igazodik a hátsó Future Shock nélküli verzióhoz.

Specialized Diverge STR

Az STR modellek csak a magasabb kategóriában: Expert, Pro és S-Works verzióban érhetőek el. Minden modelljük SRAM egytányéros hajtással és váltással van szerelve, az elöl egytányéros rendszerek ma már egyeduralkodónak számítanak a terepkerékpározás világában. A vázak itt is megkapták a SWAT Box-ot, amely nagy mennyiségű felszerelést és egyéb dolgot tud elrejteni és biztonságosan tárolni, szállítani. A sárférőhely az STR modelleken is nagy, így kerékméreteket tekintve elérhetjük a 700x47 és 27,5x2,1 maximális méreteket. A felszerelhető kulacstartók, sárvédők, csomagtartók száma nem csökkent, így kiváló társunk lehet akár Bikepacking túrákon, eseményeken is.   

Specialized Diverge STR

 

DIVERGE STR paletta: Katt ide!!