Barion Pixel

SPEEDWAY KERÉKPÁRÜZLET WEBÁRUHÁZ

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák az SW Bike Kft. mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által a www.speed-way.hu (a továbbiakban „Weboldal”) Weboldalon keresztül üzemeltett webáruház, illetve az így nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket, és különösen a szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználó (a továbbiakban: „Ügyfél”) jogait és kötelezettségeit. 

(A Szolgáltató és az Ügyfél a továbbiakban együttesen: „Felek”)

SZOLGÁLTATÓ ADATAI

A Szolgáltató neve: SW Bike Kft.

A Szolgáltató székhelye: 1121 Budapest, Alkony út 26. B. ép. Fsz. 2. ajtó

A Szolgáltató levelezési címe: 1121 Budapest, Alkony út 26. B. ép. Fsz. 2. ajtó

A Szolgáltalót nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

A Szolgáltató cégjegyzékszáma: 01-09-272214

A Szolgáltató adószáma: 25387155-2-43

A Szolgáltató képviselője: Zóka-Ujhelyi Zoltán ügyvezető

A Szolgáltató elérhetősége, a kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected] 

A Szolgáltató telefonszáma: +36 20 747 3011

A Szolgáltató honlapja (Weboldala): www.speed-way.hu

Bankszámlaszám: 11918001-00000083-66560006

A TÁRHELY-SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Tárhely-szolgáltató: Ruffnet Zrt.

Tárhely-szolgáltató címe:
Székhely: 2724 Újlengyel, Határ u. 12.
Iroda: 1114 Budapest, Orlay u. 2/b.

Tárhely-szolgáltató e-mail címe: [email protected]

Tárhely-szolgáltató telefonszáma: +36 30 635 9037

ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

  1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elkertv.) vonatkozó rendelkezéseire. 

Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

  1. Az ÁSZF hatály, elfogadása

A jelen ÁSZF tartalmazza a Weboldalon keresztül lezajló termékértékesítés kapcsán létrejövő szerződés tartalmát, az Ügyfelet és a Szolgáltatót illető jogokat illetve az őket terhelő kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

A Webáruház használatához szükséges azon egyéb jogi és technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Szolgáltató honlapján elérhető egyéb tájékoztatások foglalják magukban.

A Felhasználó a Webáruházban leadott megrendelésének véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Ennek hiányában a Webáruházon keresztüli megrendelés leadása nem véglegesíthető, a Felek között szerződés nem jön létre. 

  1. A Webáruház, mint szerzői jogi mű szerzői jogi védelme

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a Weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát, fotót, videót és egyéb szöveges vagy nem szöveges tartalmakat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

Az Szjt. 16. § alapján tilos a Weboldalon található grafikai illetve szoftveres megoldások, számítógépes programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Weboldal, vagy annak bármely része módosítható. 

A Weboldalról bármilyen tartalmat átvenni a Szolgáltató kifejezett írásos hozzájárulása esetén is csak a Weboldalra, mint forrásra való hivatkozással lehetséges. 

  1. Árak 

A Webáruházban megvásárolható termékek ára magyar forintban kerül megadásra a Webáruházban. Az árak tartalmazzák a mindenkor hatályos magyar Általános Forgalmi Adót. Az árak a szállítási díjakat, illetve – amennyiben felmerül – csomagolási költségeket nem tartalmazzák. A Szolgáltató jogosult a termékek árát időről időre módosítani. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. A Webáruházban feltüntetett árak nem feltétlenül egyeznek meg a Szolgáltató 1132 Budapest, Visegrádi utca 18/C szám alatt található Speed-way Kerékpárbolt néven üzemeltetett kiskereskedelmi üzletében található termékek áraival, attól bármely irányba eltérő árpolitika használatára a Szolgáltató a jogot fenntartja. 

  1. Hibás Ár feltüntetése

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruházban felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, ide értve a feltűnő értékaránytalanságot is, esetleg hiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést a hibás áron teljesíteni. 

Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató ezt a tényt írásban jelzi az Ügyfél felé, és felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított hatéridőn belül, vagy ennek hiányában legfeljebb 5 (öt) munkanapon belül eldöntheti, hogy a valós áron megrendeli a terméket és erről a Szolgáltatót írásban tájékoztatja. Ha az Ügyfél a fenti határidőn belül írásban nem jelez vissza vagy a Szolgáltató felé, vagy írásban azt jelzi, hogy a valós áron a terméket nem rendeli meg, akkor a Felek között szerződés nem jön létre. A Szolgáltató ilyen esetekben a megrendelést minden jogkövetkezmény nélkül törli.

  1. A webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti az egyes termékek nevét, leírását, a termék használatára vonatkozó utasításokat, illetve a termékekről fotót jeleníthet meg.
  1. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatást tesz kösszé a Webáruházban az akció időtartamáról, az akció érvényesítésének esetleges egyéb feltételeiről.

A MEGRENDELÉS EGYES LÉPÉSEI, FOLYAMATA

  1. A Webáruház szolgáltatásai elérhető minden felhasználó (Ügyfél) számára, regisztráció nélkül is (vendégként), de lehetőség van regisztrációval történő vásárlásra is, ez esetben egy Ügyfél fiókot hoz létre az Ügyfél az alábbiakban rögzítettek szerint.

REGISZTRÁCIÓ

  1. A Regisztrációra a Webáruház Főoldalán található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével, vagy a fizetési folyamatba beágyazva kerülhet sor. A Regisztráció menüpont alatt egy valós e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím és egy választott, a jelszóerősségi szempontoknak megfelelő jelszó megadása szükséges az Ügyfél részéről. Az adatok megadását követően az Ügyfél Regisztrációja létrejön, amiről a megadott e-mail címre visszaigazoló üzenetet kap az Ügyfél. Amennyiben az Ügyfél a Kosár oldalról vásárlási és fizetési szándékkal tovább lép, abban az esetben a Regisztráció onnan is végrehajtható. Elfelejtett jelszó esetén a Weboldalon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre.

Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi Tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi Tájékoztatóban

foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló Ügyfélként kezel. 

A korábban rögzített adatok megváltoztatására az Ügyfélfiókba történt bejelentkezés után, a Fiókadatok módosítása menüpontban van lehetőség. Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Ügyfél az esetleges regisztrációval kapcsolatos adatváltozásait köteles a Webáruház felületen személyesen elvégezni.

REGISZTRÁCIÓ TÖRLÉSE

  1. Ügyfél jogosult a Regisztrációját bármikor törölni az Ügyfélfiók menüpont Személyes adatok törlése gomb megnyomásával. Az Ügyfél regisztráció során megadott adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ügyfél a felelős. Amennyiben Ügyfél tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Ügyfél vállalja, hogy a Regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

A MEGRENDELÉS MENETE

  1. A Webáruház termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít az Ügyfelek számára. A Webáruházban az Ügyfél menüpontok segítségével böngészhet a termékek között. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg a Webáruházban. 

A termékek lényeges tulajdonságait a Wedáruházban feltüntetetteken túl a termékek címkéje/csomagolása is tartalmazza. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül az is, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. 

Amennyiben az Ügyfélnek a Weboldalon található bármely termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Webáruházban ismertetetteknél több információra van szüksége, a Szolgáltató Ügyfélszolgán az [email protected] e-mail címen keresztül érdeklődhet.

  1. A megrendelést a Szolgáltató csak a Weboldalán keresztül fogad. A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot megad, az ehhez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A megrendeléshez szükséges adatok körét a Szolgáltató adja meg.

Regisztráció után regisztált felhasználóként belépve vagy anélkül is böngészhet az Ügyfél a Webáruházban.

Az Ügyfél által kiválasztott termék a Kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba. A Kosár gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. Az Ügyfél a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti és módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve onnan a tételeket egyenként törölheti.

Az Ügyfél ezt követően Megrendelés gombra kattintva folytathatja a vásárlási folyamatot. Amennyiben az Ügyfél korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható. Ha nem Regisztrált vásárlóként kívánja az Ügyfél a vásárlást lebonyolítani, akkor egy valós e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím ennek megadása is szükséges. 

Ezt követően az Ügyfélnek ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. 

Az Ügyfél a megrendelést összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti a megrendeléshez minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. 

  1. Adatbeviteli hibák esetén az Ügyfél javíthat a megadott adatokon, majd a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti a megrendelését. A megrendelés véglegesítéséről az Ügyfél a Szolgáltatótól e-mailben megerősítést kap. Amennyiben a megrendelés megerősítése az Ügyfél megrendelésének elküldésétől számított, legkésőbb 48 órán belül az Ügyfélhez nem érkezik meg, az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
  1. Az Ügyfél a Megrendelés elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és az fizetési kötelezettséget von maga után. 
  1. Amennyiben az Ügyfél azt tapasztalja, hogy a Szolgáltatótól kapott, a megrendelését megerősítő e-mail az adatait hibásan tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), az Ügyfél köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltatóval e-mail útján haladéktalanul közölni. 
  1. A Webáruházban közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén nem a Szogáltató, hanem az Ügyfél minősül ajánlattevőnek, melynek következtében a megrendelés leadása önmagában nem hoz létre szerződést, csak és kizárólag a megrendelés Szolgáltató általi írásbeli visszaigazolása esetén jön létre szerződést a Felek között. A Szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató által elküldött visszaigazoló email az Ügyfél számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik. 
  1. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
  1. Fizetési lehetőségek

Barion

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Barion rendszerén keresztül történő fizetéskor a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. Az online kártyás fizetési szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. 

Készpénzes fizetés

Amennyiben az Ügyfél a megrendelés leadásakor személyes átvételi módot választ, akkor lehetősége van a termék árát és a csomagolás költségét (ha felmerült) a termék átvételekor a Szolgáltató részére készpénzben kifizetni.

Fizetés előre utalással 

Amennyiben az Ügyfél a megrendelés leadásakor az fizetés előre utalás módot választ, akkor lehetősége van a termék árát és a csomagolás költségét (ha felmerült) e-mailben megküldött díjbekérő alapján Szolgáltató részére banki utalással kifizetni.

  • Szállítási módok

Kiszállítás GLS és Magyar Posta partnerekkel történhet. 

Teljesítési határidő

  1. A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásától számított legfeljebb [5 munkanap]. Az egyes szállítási módoknál az általános teljesítési határidőtől esetlegesen eltérő szállítási határidőt a Szolgáltató feltünteti. 
  1. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 (harminc) napon belül visszatéríteni.

Külföldre való értékesítés speciális szabályai

  1. A Szolgáltató – amennyiben a jelen pont eltérően nem rendelkezik – a Webshop használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Ügyfeleket nem különbözteti meg. 
  1. A Szolgáltató – a jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában –a megrendelt termékek kiszállítását illetve átvételét Magyarország területén biztosítja az Ügyfelek számára. A Szolgáltató rögzíti, hogy a Magyarországon kívüli szolgáltatására is a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal azonban, hogy az Európai Unió vonatkozó rendeletének előírásai alapján a jelen pont értelmezésében Ügyfélnek kizárólag az a fogyasztó minősül, aki valamely Európai Uniós tagállam állampolgára, vagy az Európai Unió valamely tagállamában lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely az Európai Unió valamely tagállamában letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén. A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv. A Szolgáltató nem köteles az Ügyfél tagállama szerinti nyelven kommunikálni az Ügyféllel. A Szolgáltató nem köteles megfelelni az Ügyfél tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa az Ügyfelet ezekről a követelményekről. A Szolgáltató eltérő rendelkezése hiányában minden termék értékesítése során a magyarországi általános forgalmi adót alkalmazza. Az Ügyfél a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel. Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés a Szolgáltató által meghatározott pénznemben valósul meg. A Szolgáltató visszatarthatja a termék átadását mindaddig, amíg meg nem győződik arról, hogy a termék árának, továbbá a szállítási díjnak és az esetlegesen felmerülő csomagolási költségnek a kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén az Ügyfél nem forint pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt a Szolgáltató nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel az Ügyfelet. A Szolgáltató a termék átadására a magyar Ügyfeleket megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Ügyfeleknek is. Amennyiben az Ügyfél az ÁSZF szerint kérheti a termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon. 
  1. Amennyiben az Ügyfél az ÁSZF szerint választhatja a termék személyes átvételét az Eladónál, ezzel természetesen élhet a nem magyarországi Ügyfél is. Egyebekben az Ügyfél kérheti, hogy a termék szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Ügyfelet ugyanez a jog nem illet meg. A Szolgáltató a szállítási díj maradéktalan megfizetését követően teljesíti a megrendelést. Amennyiben az Ügyfél a szállítási díjat nem fizeti meg a Szolgáltató számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, a Szolgáltató a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti az Ügyfélnek.

Elállási jog

  • Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). Jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén 

  1. a terméknek,
  2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből, vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek, vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. 

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A fogyasztó szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja elállási jogát.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Az Elállási Jog gyakorlásának menete

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fenti meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. 

Minden esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak csak elektronikus módon – emailben. 

Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül az alább megjelölt átvevőpont címére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. 

Átvevőpont: Speed-Way Kerékpárüzlet 1132 Budapest, Visegrádi utca 18/C.

Az elállási jog gyakorlása esetén a terméket minden esetben a fenti címre köteles a Fogyasztó visszajuttatni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Átvevőpontra történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.

A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól. 

A Szolgáltató utánvéttel visszaküldött csomagot nem vesz át! A termék visszaküldésének költségén kívül azonban az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen egyéb költség nem terheli.

Ha Fogyasztó jogszerűen eláll a szerződéstől, akkor a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató azonban jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során banki átutalásos fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be, illetve, ha a termék csomagolása megsérült.

A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

JÓTÁLLÁS

Kötelező Jótállás

  1. A Szolgáltatót a termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli. A Szolgáltató a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. 
  1. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály 1 (egy) éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. 
  1. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető Testületi eljárást kezdeményezhet, a lenti pontokban feltüntettettek alapján.

Önkéntes Jótállás

  1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, az egyes termékek ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik

SZAVATOSSÁG

Kellékszavatosság

  1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint – fogyasztói szerződés esetén – a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
  1. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél a termék átvételének időpontjától számított 2 (két) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja. 
  1. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. 
  1. Az Ügyfél kérheti a termék kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Amennyiben az Ügyfél a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, vagy nem kérhette, akkor igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. 
  1. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
  1. Fogyasztói szerződés esetén – ellenkező bizonyításig – vélelmezni kell, hogy a termék és a digitális elemeket tartalmazó termék teljesítésének időpontjától számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már a termék teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a termék természetével vagy a hiba jellegével nem összeegyeztethető.

Termékszavatosság

  1. A jelen pontban foglalt rendelkezések kizárólag fogyasztói szerződések esetében alkalmazandók.
  1. A Szolgáltató által az Ügyfélnek értékesített termék hibája esetén az Ügyfél követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. 
  1. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  1. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 
  1. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A Szavatossági jogok érvényesítésének menete

  1. Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell. Az irányadó jogszabályok szerint fogyasztónak minősülő Ügyfél által érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:
  1. Az Ügyfél szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta eredeti példányát – az Ügyfél a Szolgáltatónak bemutatja. 
  1. A Szolgáltatónál az Ügyfél bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel a 19/2014. NGM rendeletnek megfelelő tartalommal, a másolatot az Ügyfél rendelkezésére bocsátja. 
  1. A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb (15) tizenöt napon belül elvégezze. Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében veszi át a Szolgáltató.

Panaszügyintézés

  1. Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő írásban:

e-mail: [email protected] 

levél: 1121 Budapest, Alkony út 26. B ép. 2. ajtó

  1. A szóban előterjesztett (személyesen, telefonon) panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát:
  • Telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
  • A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.
  1. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyféllel közölve legyen. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni, továbbá köteles az Ügyfelet írásban arról is tájékoztatni, hogy panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles 5 (öt) évig megőrizni.

A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a fenti pontban megadott közvetlen elérhetőségeken fogadja.

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

  1. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei a http://fogyasztovedelem.kormany.hu holnapon érhetők el.

Békéltető testület

  1. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. 

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: [email protected] 

Központi telefonszám: +36 1 488 2131

  1. Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján a http://fogyasztovedelem.kormany.hu honlapról elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is. 
  1. Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a http://fogyasztovedelem.kormany.hu honlapról elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. 

Bírósági eljárás

  1. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

Vegyes rendelkezések

  1. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a Weboldal felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Weboldal használatának feltétele, hogy az Ügyfél a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.

Budapest, 2024. június hónap 26. nap